Önemli:Bu sayfadaki bilgiler alıntıdır.Hazırlayan arkadaşımızın ellerine sağlık.
Danny Keene El Kitabı
1)BAŞLANGIÇ:
Başta abuk subuk becerilere para ve zaman harcamayın.
2 tane sahne görevi olarak alabileceğiniz enstrüman veya dans yeteneği, şovmenlik, seksapel, müzik yeteneği türü, ve yogayı alın. Bunların toplamı yaklaşık 10bin dolar eder, zaten birini de annenizden öğreneceğiniz için 8bin dolar gibi bir paraya ihtiyacınız olacak. Başta çok gözükebilir ama unutmayın ki bütün bu yetenekleri 5* yapmak yaklaşık 2 ayınızı alacak. 500-600 dolar maaşlı bir iş bulursanız bir yeteneği geliştirirken diğeri için para biriktirebilirsiniz.
Alternatif olarak size yetenek öğretip üstüne para vermek isteyecek kişiler olacaktır. Türkçe forumunda bu tarz başlıklara sıklıkla rastlanıyor. Böyle bir öğretmen bulursanız yeteneği hem bedavaya öğrenmiş olursunuz, üstüne diğer yetenek kitaplarını almak ve turnenizdeki masraflarınız için paranız olur. Burda size açgözlü olmamanızı öğrenirim. Eğer amacınız müzik kariyeri yapmaksa bu işi bir sefer yapmak size gerekli maddi imkanı sağlayacak, grubunuzdan para almanıza gerek bırakmayacaktır. Daha fazla ders öğrenip yüzbinler kazanabilirsiniz, ama kaybedeceğiniz vakit inanın bana daha değerli. Bu kitapçığı okuyup söylenenleri yaparsanız zaten 2-3 ay içinde yüzbinler, 6 aya milyonlar kazanabilirsiniz. 1 yıl sonra paraya o kadar da ihtiyacınız olmadığını farkedeceksiniz
2)Kişisel Yetenekler:
Popomundo'da 5 adet kişisel yetenek vardır. Bunlar gündelik yaşamdan konserlere hayatınızın her yönünü etkileyecektir.
Bu yetenekler:
Müzik: Müzisyen olmak istiyorsanız sahip olacağınız en önemli yetenek budur diyebilirim. Sahne performansı, kayıtlar, şarkı yazımı, müzik yaşamıyla ilgili her şeyi etkiler. Geliştireceğiniz yetenekler arasında ilk ikide olması elzem.
Zeka: Beceri geliştirme, öğrenme hızı, öğretme hızı (ileride çok önemli olacak) kayıt yapımcılığı, klip yönetmenliği, ve daha pek çok alanda işinize yarayacak olan beceri.
Çekicilik: Hayranlarınızın sizin için ölüp bitmesini sağlar bu. Sahnede çok önemlidir.
Dış Görünüş: Adı üstünde, şekil şemalinizi belirler. Ancak birkaç estetik amelyatla çözülmeyecek bir şey olmadığı için fazla puan harcamanızı tavsiye etmem.
Vokal: En tartışmalı yetenek bu sanırım. Bence kesinlikle faydası var, ve ilerde daha da çok olacak. Ama çaylak puanlarınızın hepsini buna harcadıysanız solo müzik yapmayı pek düşünmeyin Dengeli bir grup içinde mükemmel vokali olan birisi fena olmaz ama.
3)Grup, Turne, Müzik Yaşamı:
Becerilerinizi geliştirdiniz. Yaklaşık 2 ayınızı aldı. Bu iki ayda insanlarla tanıştınız, güldünüz eğlendiniz. Şimdi biraz ciddileşme vakti. Müzik dünyasına adım atmak için ideal zamandasınız.
Daha önce bir gruba girmiş veya grup kurmuş olabilirsiniz. Şimdi kendinize sorular sorun:
- Bu grupta olmak istiyor muyum?
- Solo takılsam mı? Birileriyle beraber mi gezsem (solonun avantajları dezavantajları daha sonra anlatılacak)?
-
Gruptakilerin hırsları benimkiyle uyuşuyor mu (siz 1 numaraya oynamak isterken gruptaki insanların o kadar önemsememesi ilerde sorun yaratır, grup üyeleriyle aynı hedefleriniz olduğuna emin olun)?
-
Gruptakilerle aynı olgunluk seviyesinde miyim?
Eğer bu tarz sorulara olumlu yanıtlar alamıyorsanız ne kendi vaktinizi ne de onların vaktini harcamayın. Gerekiyorsa ayrılın, başka gruba girin, kendinize başka elemanlar bulun, ya da solo takılın. Karar sizin. Ama önce düşünün. 4-5 ay sonra ayrılıp emeklerinize yazık etmeyin.
Her neyse, grubunuzda karar kıldınız. Şimdi ikinci fasıl olan repertuara geçmeniz lazım. Farkındaysanız yukarda şarkı bestelemek için gereken yeteneklerden hiç bahsetmedim? Bunlar önemsiz diye mi? Hayır kesinlikle önemsiz değiller. Ama siz ilk turnenize çıkarken, daha hiçbir yerde tanınmıyorken mükemmel şarkılar çalsanız da pek bir şey değişmeyecek, o yüzden öncelik vermedim. Başta cover yapın. 2 aylık bir grup için cover yapmak ayıp değil. Cover yaparak çok iyi yerlere gelmiş kişiler var.
Cover yapacağınız şarkıları nasıl seçeceksiniz? Radyo listelerinden falan mı? Sakın ha. Müzik türünüze göre listenin tepesindeki gruplara bakın. Onlar normalde yılda iki kere single çıkartırlar. Yakın tarihte single çıkarmış olanları bulun. Ve son singlelarındaki şarkıları ekleyin. En popüler şarkılarla uğraşmayın, çünkü en popüler şarkı yakında düşüşe geçecek demektir. 15-20% civarındaki popülerlikteki şarkıları alırsanız o şarkıları yaklaşık 2 ay rahatlıkla kullanabilirsiniz demektir. Repertuarınıza 10-12 şarkı alın. Fazlasına gerek yok. Baskın enstrümanlar sizinkilerle uyuyosa ne ala, uymuyorsa çok dert etmeyin.
Şimdi de turneye bakalım. Bu ilk iki ay boyunca şehirden fazla kıpırdamanıza gerek yok. Haftada 1-2 konser verebilirsiniz tecrübe puanı almak için. Ancak yeteneklerinizi tamamladıktan sonra şehirde durduğunuz her gün ziyandır. Paşalar gibi turne yapmak varken
Turne yaparken dikkat etmeniz gereken iki şey var:
-
56 gün (1 popomundo yılı) içinde bütün şehirlerde konser vermek
-
Birbiriyle karayolu bağlantısı olan şehirleri izlemek
İlk başta korkutucu gelebilir ama merak etmeyin, zamanla alışıyorsunuz. Açın önünüze Popomundo haritasını, başlangıç şehrini ve tarihini belirleyin ordan gidin:
Istanbul 01.04.2008
Ankara 02.04.2008
Izmir 03.04.2008
Böyle yaza yaza bütün şehirler için bir tarih belirleyin. Yolu 6 saatten uzun olan şehirlerde araya bir gün ekstra bırakın. Tarihler konusunda dikkat etmeniz gereken şey ilk turneniz için davetiye isterken bilet satmak için en az 15-20 gün vakit bırakın. Daha sonra bu süreyi 56 güne çıkarın.
Bu yoğun konser programında sizi hayatta tutacak olan şey yoga becerinizdir. Yoganız 5* ise, konserlere de sakin çıkarsanız problem yaşamazsınız.
Konserleri ayarlamanın kolay yolu tarihleri ve istediğiniz bilet fiyatını Şirket Forumu'na yazmaktır. O forumun dili İngilizcedir ve sizin de öyle yazmanız lazım. İngilizce bilginize güvenmiyorsanız şu basit şablonu kullanabilirsiniz:
"Başlık kısmına : [Müzik Türü] Grup Adı needs invitations
İçerik:
Hi,
Grup Adı needs invitations from clubs at these dates:
(Tarihleri yukarıda yazdığım formatta yazın)
Ticket price: (bilet fiyatını yazın, 10bin tane satana kadar $6 öneririm)"
Bundan sonra davetiyeler gelmeye başlayacaktır. Tarihi kontrol edip kabul edin.
Turnenizin ilk adımlarını otostopla yapmanız gerekeceği için bütün grup arkadaşlarınızın konserden sonra otoyola çıkıp önceliklerini otostop çek olarak değiştirmesi gerekecektir.
Turnenin ortasına doğru muhtemelen ilk tur aracınızı almış olursunuz. Ondan sonra işler rahatlar.
Grubun parasını dağıtmayın ki tur aracını almanız gecikmesin!
Grubunuz tamam, repertuarınız tamam, turneniz ayarlandı. Artık müzik hayatına ciddi adımınızı atabilirsiniz.
4)Konserler:
Evet müziğe girince konserler kaçınılmaz olarak en önem vermeniz gereken bölümlerden biri oluyor.
Bir konseri 3 bölüme ayırabiliriz:
A)Şarkılar
B)Atraksyonlar
C)Bis
A)ŞARKILAR:Şarkı işini yukarıda bahsettik. Repertuara coverları alıp halledebiliyoruz. Singlelarımızı çıkarmaya başladıkça kendi şarkılarımızı coverların yerine koyup hem daha iyi performans elde edebilir, hem de satışlarımızı arttırabiliriz. Bir konserde ideal olarak 12 şarkı çalmayı hedeflemelisiniz (bisler dahil), 8 şarkının altına ise inmeyin. Şarkıların kalitesi ve popülerliği alacağı yıldızları en çok etkileyen etkenler. Sıralamayı buna göre yaparsanız iyi olur. Önceki konserlere bakarak da şarkıalrı aldıkları yıldız sırasına göre dizerseniz konserden daha iyi verim alırsınız.
Popülerliği kırmızı olmuş şarkıları çalmanızı tavsiye etmem. Bunun tek istisnası coversız bir repertuar hedefliyorsanız (ki nihai hedefiniz budur) ve yeterli şarkınız yoksa çalmanızdır. Yine de biraz kasıp şarkı yazıp bu şarkıları yenilerseniz iyi olur. İyi plan programla şarkıları popülerlikleri eksiye geçmeden önce yenileyebilirsiniz.
B)Atraksyonlar: baya iyi planlama yapmanız gereken bir alan. Atraksyonlar kendi içlerinde ikiye ayrılırlar:
*Jenerik
*Müzik Türü
Jenerik atraksyonlar size geniş seçenekler sunar. Aralarında birkaç tanesi temel davranış istediği için hemen yüksek sonuçlar verebilirler. Unutulmaması gereken nokta jenerik atraksyonların aynı zamanda temel şovmenlik de gerektirdiğidir. Temel şovmenliği ve atraksyonun gerektirdiği diğer becerileri 5* yaparsanız, gerektirdiği yetenekte de yeterince puanınız varsa 4* atraksyon yapmanız zor olmaz.
Müzik türüne yönelik olan atraksyonların farkı iste temel şovmenlik yerine müzik türü tarihi becerisi istemesidir. Bu tarz atraksyonların güzel yanı grubunuzun müzik türüne değil, sizin becerinize göre puanlanmasıdır. Yani bir pop grubu elemanı gerekli becerilere ve heavy metal bilgisine sahipse sahnede keçi kesebilir, caizdir
Burda dengeli bir şekilde ilerlemek çok önemlidir. Sahip olduğunuz müzik türü becerileri ve yeteneklere göre bir plan çıkarıp onları kullanan atraksyonların gerektiği diğer becerileri öğrenerek sağlam bir atraksyon portföyüne kavuşabilirsiniz. Grup içinde de iş bölümü yaparak kısa sürede seyircileri etkilemeyi başaracak hale gelirsiniz.
Atraksyonlarda dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise atraksyon sayısının şarkı sayısından en çok iki fazla olması (sahneye girme ve terketme dahil, özellikle düşük hırslarda sahneye girmeyi kullanmasanız olur, ama dezavantajı olup olmadığı konusunda emin değilim, deneyin görün), en sağlam atraksyonun (ki en başlarda sesi kökleme olacaktır) sahneyi terketmeden hemen önce yapılması, ve atraksyonları yapan kişilerin sağlık ve özellikle morallerinin yüksek olmasıdır.
C)BİSLER;karmaşık bir konu. Sizin şehir ününüzden seyircinin o anki haline, çaldığınız şarkının popülerliğine, kalitesine pek çok etken var dikkate almanız gereken. Bu konuyu deneye yanıla bulmanız sizin için en faydalısı olacaktır. Dikkat etmeniz gereken şey her bir bisin öncekinden daha kaliteli ve popüler olması. Bir de fazla atraksyon yapıyorsanız (yukarıda bahsettiğim şarkı sayısından 2 fazla) her bir bisten önce bir tane de atraksyon koyarsanız seyirci bisi istemezse o da yapılmayacağı için konser sonunda çok atraksyon kullandığınız için skorunuz düşmez.
5)Şarkılar:
Şarkılar Popomundo tarihinin belki de en çok tartışılan ve ortak kanıya asla varılamayan öğesidir. Şarkı yazarken ne yapılmalı ne edilmeli kimse tam olarak bilmez, herkesin bir fikri vardır, ama doğru olan şudur denilemez. Bunun sebebi şarkı skorunu belirleyen en önemli etkenlerden birinin şans olmasıdır. Tamamen aynı koşullarda yazılan iki şarkı büyük değişiklikler gösterebilir. O yüzden bu bölümde şarkılar hakkındaki tartışmalara ve kendi inandıklarıma yer vereceğim. Burda yazan her cümlenin ağır bir “bence” ile başladığını varsayabilirsiniz.
Şarkı yazmak için gereken şeyler bestecilik, söz yazarlığı ve ileri besteleme (halkı çosturan besteleme, marş besteleme vb. gibi) becerileri ve müzik yeteneğidir. İleri besteleme yeteneğinin gereksiz olduğu kimilerince iddia edilmektedir. O yetenek olmadan yazılan çok güzel şarkı örnekleri vardır. Ama benim kanaatim riske atılmaması gerektiğidir. Benim bir inancım da bazı karakterlerin şarkı yazmada daha başarılı olduğu (bazıları da daha rahat arkadaş oluyor, bazıları daha sağlıklı, yani kişisel faktörler var).
Şarkıya başlama: Bu konudaki iddialar şarkıya başlanırken rahat bir yerde (ev, otel) olunması gerektiği, sağlığın yüksek, mümkünse 100% olması, moralin ise önemli olmadığı yönünde. Sağlık konusundaki iddiaya katılsam da diğerleri konusunda kesin bir fikrim yok. Ama evde ya da otelde başlamak sanırım size bir şey kaybettirmez.
Güncellemeler: Şarkı bestelerken güncellemelerin ne şartlarda geldiğinin de şarkı sonucunu etkilediği yönünde iddialar var. Bazıları ise şarkının skorunun başlandığı anda belli olduğunu düşünüyor. Ben güncelleme şartlarının önemli olduğunu düşünüyorum. Güncelleme esnasında sağlığın yüksek olması iyi olur. Onun dışında güncelleme mekanı da etkili olabilir. Yine bunun otelde ya da evde olması gerektiğini düşünenler var. Benim tamamen içgüdüsel olan tahminim değişik mekanların değişik etkiler gösterebileceği. Örneğin melodi yazarken bir barda olmak avantaj sağlayabilir, sözü yazarken de sessiz bir yerde olmak gerekiyordur.
Şarkıyı Bitirme: Bir başka tartışmalı alan da şarkının bitişi. Kimileri şarkının melodisi ve sözleri 100% olduktan sonra birkaç güncelleme daha almanın faydalı olduğuna inanıyor, kimileriyse bunun hurafe olduğunu düşünüyor. Benim en sağlam şarkıları yazan grup arkadaşım birkaç güncelleme bekletiyor. Ama ben bekletince bir farkını göremedim. Size kalmış. Bitirme mekanı da yine otel veya ev olmalı diyenler var, farketmez diyenler var.
İlham Tohumları: Tohumlar şarkının skorunu arttırırken orjinalliği düşüren öğeler. Ben kullanmam, kullananı da sevmem :p Ama bu benim tamamen RP tercihim. Doğru kullanıldığı taktirde (tazeyken, kaliteliyken) şarkıya katkısı çok olur.
Böyle işte, bir şey anladıysanız bana da anlatın
6)Kayıtlar:
Bu el kitabını yazmaya başlarkenki amacım kayıtlarla ilgili bir kitapçık hazırlamaktı. Yeni başlayanlar için 3-5 bir şey ekleyeyim dedim, kontrolden çıktı
Şimdi kayıt yapmanız için gerekenler:
1- Şarkı
2- Kayıt kontratı
3- Kayıt stüdyosu
4- Yapımcı
Şarkıyı yukarıda anlattım. Şarkı ne kadar kaliteli olursa o kadar iyi olur. Ayrıca kayıt anında şarkının 100% provalı olması çok önemli, buna özen gösterilmesi lazım.
Kayıt kontratı kariyeriniz için en önemli konulardan biri. Bir kayıt şirketi grubunuzu rezil de edebilir vezir de. Peki burda dikkat edilmesi gereken konular neler.
-
Anlaşma Şartları
Kayıt kontratlarında iki adet şart bulunur. Kar payı yüzdesi ve şirkete ait kayıt stüdyolarında indirim oranı. İndirim oranı çoğu şirkette 100%dür. Zaten ilk singleınız çıktıktan sonra muhtemelen o indirime ihtiyaç duymayacağınız kadar çok paranız olacak. Önemsemeniz gerekmez. Kar payı yüzdesi ise şirketten şirkete değişiklik gösterir. Burda küçük hesaplara kaçmamanızı öneririm. Çoğu büyük şirket 60-65% önerirken daha ufak şirketler 70% üstü tekliflerle gelebilirler. Kar payı yüzdesini diğer bütün konuları değerlendirdikten sonra düşünün. Sizle ilgilenip kısa zamanda milyonlar satmanızı sağlayacak olan bir şirketin 65%lik teklifi, singleınıza stok sağlamaktan başka iş yapmayan şirketin 75%lik teklifinden daha karlıdır, unutmayın. Kontratta yazılı olmayan bir şart da kliplerdir. Single başına kaç klip çıkarabileceğinizi şirketle baştan konuşmakta fayda vardır.
-
Şirketin Tecrübesi
Şirketin tecrübesi en önemli faktörlerden biridir. Bunu ölçmenin en kolay yolu da şirkete bağlı gruplara bakmaktır. Sağlam grupları bağlamış olan bir şirket tecrübeli olduğunu onlara kabul ettirmiş şirkettir. Sizin de kabul etmemeniz için sebep muhtemelen yoktur Eğer tecrübesinden şüpheliyseniz çalıştıkları gruplara da sorabilirsiniz.
-
Şirketin İletişimi
Tecrübeli bir şirket yolladığınız kayıtlar konusunda ne yapacağını bilir. Ama ya siz tam olarak bilmiyorsanız? Sorularınıza yanıt verecek, size yol gösterecek, daha fazla satmanızı sağlayacak bir şirketle çalışmak işinize yarayacaktır. Anlaşmayı imzalarken sizinle kimin ilgileneceğini (bazı şirketlerde şirket sahibi direk olarak ilgilenirken bazılarında CEO sizden sorumludur) öğrenin, ona soru sormaktan çekinmeyin.
-
Şirketin Maddi İmkanları
Şirket elindeki bütün grupların single üretim ve klip masraflarını karşılayabilecek seviyede mi? Kendi üretim tesisleri var mı (şu anda önemli olmasa da yakında fabrika sıkıntısı çıkması çok muhtemel)? Bunları araştırın.
Bütün bunlar aklınıza yattıktan sonra kontrat imzalayabilirsiniz.
Şarkınız var, kontratı da imzaladınız. Artık kaydınızı yapabilirsiniz. Bunun için bir kayıt stüdyosuna ihtiyacınız olacak. Anlaşmalı olduğunuz şirketin bulunduğunuz şehirde stüdyosu olabilir, onu muhtemelen ücretsiz kullanabilirsiniz (anlaşma şartlarınıza göre). Ancak paranız varsa bulabildiğiniz en kaliteli stüdyoyu kullanmak daha mantıklı olacaktır. Stüdyonun müzik türü şu an için önemli olmasa da fırsatınız varsa sizin türünüzde güçlü olan bir yerde yapın.
Kayıt stüdyosunu da ayarladıktan sonra bir yapımcıya ihtiyacınız olacak. Temel Albüm Yapımcılığı becerisi 5* olan pek çok kişi bulabilirsiniz, hatta 3-4 kişilik bir grubunuz varsa gruptan birisi bu yeteneği geliştirebilir. Ciddi sayıda satmaya başladıktan sonra (2 milyon single civarı diyelim) daha fazla yıldızı olan yapımcı bulmaya çalışın. Ortalıkta 10* yapımcılar var. Listelere bakarak bulabilirsiniz onları.
A)Single:
Kayıt da tamam olunca bunun yayınlanacağı bir single gerekiyor.
Sürekli gelişim için düzenli olarak single çıkarmanız gerekiyor. Bu da her Popomundo yılında iki single demek. Yani grubunuzun her ay 2 şarkı yazıp singleda çıkmak üzere şirkete göndermesi lazım. Yoğun bir tempo ama birkaç single sonra faydasını gerek sıralamalarda gerekse cüzdanınızda görebilirsiniz.
Popomundo takviminde singleların yoğun olarak çıktığı iki gün var. Bunlardan biri satışların 50% bonuslu olduğu Noel öncesi Çarşamba (Popomundo'nun 50. günü), diğeri de bundan 28 gün sonrası olan takvimin 22. günü. Bu tarihlere dikkat etmek çok önemli. Düzgün bir kayıt şirketiniz varsa size bu günleri zaten hatırlatacaktır.
Grubun single konusunda dikkat etmesi gereken iki konu var. Bunların ilki singleın şirkete zamanında yollanması, ikincisi de singledaki şarkıların taze olması.
Singleın zamanında yollanması demek, şirkete fabrikalara sipariş verebilmesi için yeterince vakit bırakılması anlamına geliyor. Şirketiniz bu konuda da size bilgi verecektir. Singleınızı şirketin söylediği zamanlarda teslim ederseniz satış günü geldiğinde elinizde yeterli CD bulunacaktır.
Şarkıların taze olması da başta zor gelse de sonradan kolaylıkla planlanabilen bir konsept. Bir singleın çok satması için şarkıların ne çok az, ne de çok fazla duyulmamış olması lazım. Satış günü gelip çattığında (bahsettiğimiz 22. ve 50. günler genellikle) şarkının popülerliğinin 10un üzerinde olmasına dikkat edin. İdeal rakamlar 15-18 popülerlik arasındadır. 20yi geçirmemeye özen gösterin. Bilet satışlarınızı takip edebiliyorsanız bu yaklaşık 50-60 bin seyirci arasına denk gelir. Bu rakamlara dikkat ederseniz kolayca büyük satışlar yakalayabilirsiniz. Kesinlikle ve kesinlikle 0 veya eksi popülerlikte olmamasına dikkat edin satış anında. 0 satış çekip hem kendinizi hem de şirketinizi zarara uğratabilirsiniz.
Bunun dışında singleı şirkete gönderince bir mesajla sizinle ilgilenen kişiyi uyarmak (şirket sahibi veya CEO) da güzel bir olaydır. İşlemlere hız katar
B)Albüm:
Her iki yılda bir albüm çıkartabilirsiniz. Albüm singledan farklıdır. Şarkı popülerliğinden çok kalitesi etki eder. En kaliteli 12 şarkınızı (8 ila 12 der kurallar, ama 12den şaşmayın) koyup yollayın. Özellikle ilerleyen zamanlarda size maddi kazancı çok fazla olmayacaktır, ancak sıralamalardaki yerinize etkisi ağırdır.
Single ve albümlerde dikkat edilmesi gereken bir konu alt tür popülerliğidir. Listelere gidip müzik türünüzün alttürlerini inceleyip pazar payınızı arttıracak olanları seçmek önemlidir. Örneğin singlelarda ortalaması en yüksek olan alttürlere ait parçalar çıkarıp, albümde singlelarda çıkmış şarkıların yanında pazar payınızın düşük olduğu kitlelere hitap eden alttürler ekleyebilirsiniz.
C)Klip:
Kliplerin satışa pek etkisi yoktur. Şarkı popülerliğini arttırarak gruba katkıları bulunur. O yüzden pek çok kayıt şirketi klip yayınlamak için çok hevesli değildir. Ancak yukarıda yazılanları yapmanız halinde kaz gelecek yer statüsüne gireceğiniz için, tavuk esirgenmeyecektir
Kliplerin iki masrafı vardır, birisi çekim masrafı, standart 10bin dolar tutar. İkinci masraf ise grup tarafından görülmeyen yayınlama masrafıdır. Sizin ününüze göre artar, 20bin dolar seviyelerinden başlayıp milyonlara kadar yolu vardır.
Anlaşmanızda klip varsa bunu kullanın. Anlaşma dışı klip yayınlamak isterseniz de yapımcınıza ücretini ödemeyi önerebilirsiniz.
Klip stratejisi gruptan gruba değişir. Bununla ilgili araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
Klibinizi provalamanız listelere girip puan kazandırmak dışında pek bir işe yaramayacaktır. Şarkınız daha çabuk popülerleşip, daha çabuk sönecektir. Bana kalırsa değmez
Ancak prova yapmasanız bile iyi bir yönetmenle çalışın. 5* bir yönetmen bulmanın en kolay yolu çekimi bir otogarda ayarlamak. Mutlaka orda duran bir yönetmen olur (şimdiye kadar şaştığını görmedim) ve sizin klibinizi çeker (bişey yapmasına gerek yok, mekanda durması çekmesine yetiyor).
7)Öğretmenlik:
Her şeyi yapıyorsunuz. Artık gerekli yetenekler gelişmiş, singlelar ardı ardına geliyor, turne üstüne turne. Bir adım ileriye gitmeniz lazım. Bunun da yolu öğretmenlikten geçiyor. Bir beceriyi öğretebilmek için gerekenler o yetenekte 5* ve temel öğretmenlik. Temel öğretmenliğin ve ileri pedagojinin 5* olması tavsiye edilir. Sonuçta uzun vadede çok işinize yarayacak bu beceriler.
“Ders sistemi değişti, artık ders vermek çok zorlaştı” diye ağlayan pek çok kişiye rastlayabilirsiniz. Halbuki çok da öyle olmadı. Öğretmenlik becerileriniz 5* olduğu sürece 8*'a kadar ulaşmak eskisinden zor değil. Sadece biraz daha planmala istiyor. Tek yapmanız gereken kendinize beceriyi bilmeyen öğrenciler bulup onları 2şer 2şer derse almak. 3. öğrenciden itibaren sizin öğretmekten aldığınız kazanç azalıyor, o yüzden 2 öğrenci ideal. 5*dan 7*a ulaşmak için toplam 8 öğrenci ve yaklaşık 2 hafta gerekiyor. Gördüğünüz gibi çok zor bir olay değil.
Peki hangi dersler öğretilmeli?
Burda öncelik kesinlikle sahne yeteneklerinde olmalı. Enstrüman yeteneklerini bir an önce arttırmaya bakın. Dansçıysanız dans yeteneğine öncelik vermek hem sahnede hem de atraksyonlarda işe yarayacaktır. Seksapele atacağınız ekstra 1* işinizi gayet kolaylaştırabilir.
Eğer grubun şov yükü sizin üzerinizdeyse, jenerik atraksyonları siz yapıyorsanız şovmenliğe vakit harcamanız çok faydalı olacaktır. İlk etapta 6*, daha sonra 8* ve nihai olarak 10* hedefleyin.
Müzik türü becerisindeki ekstra yıldızlar ise kayıtlarda ve tür atraksyonlarında işinize yarayacağı için bütün gruba tavsiye edilir.
Grubun bestecileri sahnede 6* almaya başladıktan sonra beste becerilerine yüklenebilirler. O becerilerin şarkı kalitesinden çok hızlı yazılmasına faydası var. Biraz geliştirip 7/7 yapıldıktan sonra şarkı makinasına dönüşebilirler.
En son olarak atraksyonlarda kullanılan yetenekler geliştirilebilir.
8)Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Hususlar:
-
Suça bulaşmayın:
Salak bir grafiti, borç, otel odası dağıtıp kaçma gibi şeyler yüzünden konser kaçırmayın, sicilinizi kirletmeyin.
-
Gruba girip çıkmalar:
Gruptan çıkan kişi bir saniyeliğine girmiş olsa bile çıkarken ününüzü ciddi miktarlarda düşürür. Arkadaşınıza puan kazandırmaya falan o tarz işlere girmeyin. Grubunuza alacağınız kişilere dikkat edin.
-
Küçük şehirlerde iyi maaşlı bir iş alırsanız muhtemelen turnede olsanız da kovulmazsınız. VIP değilseniz elinize gruptan para gelmeye başlayınca işinizden çıkın. VIP olmayan işler şöhretinizi düşürür.
-
Artist ekibinize dikkat edin, morallerini yüksek tutmaya bakın. Özellikle tanıtımcılar satışlarda çok önemli rol oynar.
-
Çok gerekli masraflar dışında gruptan para dağıtmayın, gereksiz harcama yapmayın. Tur aracına sürekli yatırım yapın, sahne ekipmanını sonraya saklayın, Gürültülü otobüsü aldıktan sonra sahne ekipmanı alın.
-
5* sahne ekipmanı listesi:
1 Stroboskop *** 800W
10 Loudspeaker 2000W *** 20000W
4 Subwoofer 2000W *** 8000W
2 Thunder Stormer 4000W *** 8000W
2 Baloncuk makinası 250W *** 500W
2 Köpük Makinesi 2000W *** 4000W
1 Grup Logolu Arka Plan, Dev (Siyah) *** 3000W
5 Supersize Rack 7500W *** 37500W
1 Projektör *** 500W
1 Plazma Ekran *** 500W
2 Duman Makinası 500W *** 1000W
1 İleri Işık Kontrol Sistemi *** 3000W
1 Deluxe Ses Mix Masası *** 2000W
4 Büyük Monitör Speaker *** 2000W
toplam 90800W
9)Danny'nin BeceriYorumları
Bu kısımda beceri hakkında düşündüklerimi yazacağım. Bunlar tamamen benim düşüncelerim olup kendinize uygun bulmayabilirsiniz. Ayrıca Rpnize göre benim gereksiz dediğim becerilerin gerekli olduğunu düşünebilirsiniz. Gerekli dediklerimin hepsine sahip olmanız da gerekmiyor, boş zamanınız varsa, ne geliştirsem diyorsanız kullanın.
*Gerekli:
Şairlik
Bestecilik
İleri Besteleme Becerileri
Seks (Tantrik Seks için gerekli)
Tantrik Seks (her seferinde 1% sağlık verir, sırtınız yere gelmez)
Yoga
Yoga Uzmanlığı
Seksapel
Oyunculuk
Enstrüman Becerileri
Müzik Türü Becerileri
Dansçılık
Sahne Duruşu
Moda Makyaj
Mankenlik
Şovmenlik
Temel Öğretmenlik
İleri Pedagoji
Grupta Bulunsun:
Temel Astroloji
Albüm Yapımcılığı
Sinemacılık (grup kalabalık değilse uğraşmaya değmez, yukarıda yönetmen bulmanın yolu anlatıldı)
Tıp Becerileri (grupta bir doktor fena olmuyor)
*Olsa da olur beceriler:
Dövüş yetenekleri (temel dövüş sanatları,1000 dolar; kung fu, 50bin dolar; ileri yumruk dövüşü, 500bin dolar; senden bir şey çalmaya çalışan lavuğun ağzını burnunu kırmak, paha biçilemez)
İtfaiyecilik
*Gereksiz Beceriler:
Suç becerileri (müzisyenlik kariyerinde vakit harcanmaması lazım)
Polislik becerileri (yine aynısı, müzisyen adamın vakit harcaması gereksiz)
Fen becerileri
Ekonomi, Muhasebe, Hukuk, Aşçılık (üç kuruş fazla maaş için harcanan vakte değmez)
Aklıma gelenler bunlar, seçtiğiniz yöne göre bazı beceriler önem kazanıp bazıları önemini yitirebilir. Tabi ki sahnede yapacağınız atraksyonların gerektirdiği becerileri de unutmayın.